Psychoterapia bezsenności

Kiedy problemy ze snem można określić jako zaburzenia snu wymagające pomocy psychologicznej?

Aby postawić diagnozę zaburzeń snu, problemy ze snem muszą występować 3 razy w tygodniu przynajmniej przez okres miesiąca.

Gdzie szukać pomocy?

Pierwszym krokiem w leczeniu bezsenności powinna być konsultacja lekarza internisty lub lekarza rodzinnego, w celu wykluczenia ewentualnych przyczyn somatycznych. Często bowiem jest tak, iż zaburzenia snu są jednym z objawów choroby somatycznej.

Po upewnieniu się iż naszemu ciału nic nie dolega, a przyczyna zaburzeń snu jest prawdopodobnie psychogenna,  należy zgłosić się do psychologa, który określi w jaki sposób będzie przebiegało dalsze leczenie.

Czy leczenie bezsenności musi się wiązać z braniem leków?

Przy podjęciu decyzji o sposobie leczenia, ważne jest przeanalizowanie przyczyny zaburzeń snu, ich rodzaju oraz nasilenia.

W zależności od tych czynników można podjąć decyzję o sposobie terapii. Z praktyki klinicznej wynika iż wielu pacjentów może znacznie poprawić jakość snu przy stosowaniu tylko psychoterapii.

Czy psychoterapia poznawczo-behawioralna jest skuteczna w zaburzeniach snu?

Praktyka kliniczna wskazuje iż podjęcie psychoterapii umożliwia redukcję problemów związanych ze snem, zwłaszcza jeśli wiążą się z niewłaściwym sposobem życia, higieny snu, czy obecnymi problemami w życiu pacjenta.

Jak długo trwa psychoterapia poznawczo-behawioralna w przypadku zaburzeń snu?

Jest to terapia krótkoterminowa, poprawa zazwyczaj następuje w ciągu pierwszego miesiąca, a cały proces leczenia to około 3 miesięcy.

więcej informacji na temat bezsenności -  kliknij link poniżej:

Gabinet Prywatny Wrocław ul Strońska 24a tel. 691 960 242

Psycholog Wrocław , Psychoterapia Wrocław, Leczenie nerwic Wrocław, Leczenie depresji Wrocław, Psycholog, Psychoterapia, Psycholog online, psychoterapia online, e-psycholog, psychoterapia przez internet, psycholog przez internet, psycholog zielona góra, psychoterapia zielona góra

Psycholog, psychoterapia: Wrocław, Nowa Sól, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, leczenie depresji, schizofrenii, podwójna diagnoza, leczenie  nerwic, leczenie psychozy, lęku, uzależnienia, terapia poznawczo behawioralna